Anasayfa / Blog / Tapu Alım Satım İşlemleri 2019

Tapu Alım Satım İşlemleri 2019

Mülkün (arazi, arsa) belirli bir parçasını ya da üzerine inşa edilmiş bağımsız bölümün sahibi olduğunu teyit eden, tapu kadastro genel müdürlüğüne verilmiş mal üzerinde hak sahibine verilen belgeye ‘tapu’ denir. Peki, tapu çeşitleri nelerdir ve Tapu Alım Satım İşlemleri 2019 yılında nasıl işlemektedir?

  • Arsa tapusu
  • Arazi tapusu
  • Cins tahsisli tapu
  • Kat irtifaklı tapu
  • Kat mülkiyet tapusu
  • Devre mülk tapusu
  • Üst hakkı tapusu

Tapu Alım Satım İşlemleri İçin Gerekli Olan Belgeler

  • Satıcı tapu işlemleri için direk müracaat etmeyecekse müracaat eden kişi için bir vekaletname istenmektedir.
  • Emlak vergi dairesinden alınmış temiz kağıdı istenmektedir.
  • Son iki ay içinde çekilmiş olan 1 adet renkli vesikalık resim
  • Bir yılı doldurmamış deprem sigortası poliçesinin fotokopisi (Doğal Afet Sigortası)
  • Belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı ya da fotokopisi ile birlikte ödemede kredi kullanılmış ise ipotek evraklarının da hazır olması gereklidir.

Tapu Genel Müdürlüğüne Nasıl Başvurulur?

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğüne başvuru için resmi sitesine giriş yapmalı ve e-randevu kısmından randevu alarak başvuru işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Bununla birlikte Tapu Kadastro Genel Müdürlüğüne giderek direk başvuru da yapabilirsiniz. TC kimlik numaranızla sıra alabilirsiniz ancak önceliğin internet üzerinden randevu alanlara verildiğini bilmelisiniz.

Tapu Gününden Önce Yapılması Gereken İşlemler

  • Kredi kullanacak kişiler uygun banka araştırması ile birlikte kredi miktarı ve vade tercihinde bulunmalıdır.
  • Emlak vergisi, tapu harcı kim tarafından ödenecek ise netleştirilmelidir.
  • Kredi kullanacak kişiler tapu fotokopisi ile birlikte banka tarafından istenen tüm evraklar hazırlamalı ve başvuru eksiksiz evrak ile yapılmalıdır.
  • Bankadan ipotek evraklarıyla birlikte ipotek yetkilisinin bilgileri alınmalı ve ipotek yetkilisine randevu günü ile saati bildirilmelidir.
  • SMS aracılığı ile gelen randevu bilgileri doğrultusunda harç ödemesi yapılmalıdır.
  • Zorunlu deprem sigortası yapılmalı ve geçerlilik süresi takip edilmelidir.

Gibi pek çok işlem tapu gününden evvel halledilmeli ve tapuda sıkıntısız işlemler gerçekleştirilmelidir.

Tapu Gününde Yapılacak İşlemler

  • Okuryazarlığı olmayan alıcı ve satıcılar akrabalık bağı olmayan iki şahit getirmeli
  • Ödenen harç dekontları tapu memuruna verilmeli
  • Kredi kullanılmış ise kredi açılış evrakları imzalanmış olmalı
  • Satış evrakları akit odasında alıcı ve satıcılar tarafından imzalanmalı
  • Tapuda verilen randevu saatinde alıcı ve satıcılar veya vekilleri kimlikleri ile hazır olmalıdır.

Satın alım Bedelinin Bankadan Transferi

Tapu işlemlerinde kişilerin en çok endişe duyduğu işlemlerden biri de mülk bedelinin ödenme konusudur. Çünkü konut bedeli elden verilir ise kişi bunu hiçbir koşulda kanıtlayamayacağı için ciddi risk içerir. Ancak arada banka var ise durum çok daha güvenlidir. Satış bedeli bankaya yatırıldığında banka ile anlaşmaya varılır ve tapuda satış evraklarının imzalanmasından bir hafta sonra hesap sahibi parasını bankadan alabilir.

Tapu Gününden Sonra Yapılacak İşlemler

  • Nüfus Müdürlüğü’ne müracaat edilerek ikametgah işlemleri halledilmeli
  • Fatura taşıma işlemleri için ilgili kurumlara müracaat edilmeli
  • İlgili belediyeye müracaat edilerek emlak vergisi bayanında bulunulmalıdır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ev Satarken Nelere Dikkat Edilmeli

Sahip olduğunuz konutu satmaya karar verdiğinizde satış süresinde ilgilenmeniz gereken bazı prosedürler ve dikkat etmeniz …